Doe mee aan het klimaatlied van 2022!

Ben je muzikaal? Doe mee en spreek je uit voor het klimaat

Laat je horen voor het klimaat! Zing of speel mee aan het klimaatlied van 2022 en roep jouw gemeente op tot actie. Meld je nu aan.

Voel jij je soms machteloos in de strijd tegen klimaatveranderingen? Politici maken besluiten die bepalend zijn voor jouw toekomst. Laat je horen!

Dit is wat we gaan doen:

1. Een nieuw klimaatlied uitbrengen. Inclusief videoclip en publicatie op Spotify en Soundcloud
2. Een festival organiseren in de zomer waarin dit lied de hoofdact is
3. De politiek wakker schudden!

Voor wie?

• Je bent tussen de 12 en 25 jaar
  • Je zing, speelt, rapt of mixt er aardig op los
  • Je vindt ook dat er meer naar jongeren geluisterd moet worden
  • Je bent niet bang voor de spotlights

Meedoen is simpel

Geef je voor 31  maart op door het formulier in te vullen. In april gaan we van start.
Samen met echte muzikanten van de Herman Brood Academie en je nieuwe bandleden begin je met de melodie en de akkoorden. Daarna gaan jullie verder met de teksten, samples en eindigen met een strakke videoclip.

In juni stelen jullie de show op het Climate Songfestival.
Waar wacht je nog op?

Vragen?

Geen probleem. Stuur een mailtje naar Marije en Joost op info@stichting-groen.nl en we helpen je verder.

Inspiratie?

Luister hier wat beginnende muzikanten van de Herman Brood Academie zingen over klimaat en kom alvast in de stemming. Ga naar: soundcloud.com/climate-songfest.

Ben je muzikaal? Meld je aan!

Meld je aan! En doe met ons mee om dé klimaatsong van de Provincie Utrecht te schrijven. We maken we een echte videoclip. En we treden op op het Climate Songfest festival eind van dit schooljaar.

Het laatste nieuws

De stem van…

Wij – Stichting Groen!, Natuur en Milieu Utrecht, Jong RES, Duurzaam Jong en Teachers for Climate – vinden het de hoogste tijd om het geluid van jongeren beter in te mengen in de lokale en regionale gesprekken over klimaat en duurzaamheid. En wat is dan een beter middel dan met muziek!

Muziek verbindt, mobiliseert en dringt door. We willen jongeren een podium geven, ze verbinden en impact maken op een manier die bij hen past. Dat is Climate Songfest – De stem van Utrecht.

Bij een geslaagde pilot in schooljaar 2021-2022 zoeken we samenwerkingspartners om dit concept ook in andere provincies uit te rollen. Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Utrecht Natuurlijk, Erasmus+ (EU) en Haute Equipe en Valtech en vele anderen.

Climate Songfest wordt mede mogelijk gemaakt door