Bloeibeweging voor Stichting Groen!

Bloeibeweging voor Stichting Groen! 962 540 Stichting Groen!

Wij zijn Britt, Bente, Merijn, Nena en Iris van de Universiteit Utrecht.

In samenwerking met Stichting Groen! zullen wij de komende maanden een interventie ontwikkelen voor middelbare scholieren in de Vechtstreek. Wat deze samenwerking bijzonder maakt is dat we allemaal verschillende studies volgen, waardoor we de uitdaging vanuit meerdere perspectieven kunnen aanvliegen.

Welke uitdaging we gekozen hebben? We willen “iets” bedenken om de verbondenheid met de natuur onder middelbare scholieren te verbeteren. Dat kan van alles zijn. Wij noemen dat een “prototype”. Centraal hierbij staan een emotionele band met de natuur, goede ervaringen in een groene omgeving en de mate waarin jongeren zich één met de natuur voelen. Juist in de leeftijd van 12 tot 16 jaar kan dit soms extra moeilijk zijn, omdat er rond deze leeftijd veel veranderingen en afleidingen zijn. Echt een uitdaging dus, waar wij ons met veel enthousiasme op zullen storten!